обратно

Полезно

(28.Август.2010 / публикувано в: За семейството)

Грейпфрутът е много полезен

Консумацията на грейпфрут може да помогне в борбата срещу диабета, пише в. "Дейли мейл", позовавайки се на резултатите от изследване на израелски и американски специалисти. 

Авторите на проучването са установили, че антиоксидантът нарингенин, който се съдържа в цитрусовия плод и му придава горчивия вкус, върши същата работа като две отделни лекарства, предписвани за овладяване на диабет тип 2. 

Диабетът се развива, когато тялото не е в състояние да произвежда достатъчно количество инсулин - хормон, необходим за регулирането на кръвната захар. Нарингенинът повишава чувствителността на тялото към инсулина. Антиоксидантът освен това помага на болните от диабет да поддържат здравословно тегло, което е много важно в лечението на заболяването.

Натрупването на килограми излага диабетиците на риск от здравословни проблеми и намалява ефективността на инсулина. Нарингенинът кара черния дроб да изгаря мазнините, вместо да ги складира, обяснява ръководителят на изследването, д-р Яков Нахмиас от Еврейския университет в Ерусалим.